Zdrowa dieta dziecka

Odpowiednio zbilansowana i zdrowa dieta powinna być obecna nie tylko w życiu dzieci, ale też dorosłych. Dzięki niej można bowiem cieszyć się zdrowiem, mieć siłę i chęci do działania oraz odżywiać swój organizm w prawidłowy sposób. Już od najmłodszych lat powinno się zatem wpajać najmłodszym jak ważne są zdrowe posiłki. Przede wszystkim istotna jest tutaj wiedza na temat tego, czego właściwie potrzebuje nasz organizm. Wiedząc jakiego rodzaju witamin czy składników budulcowych nam trzeba, o wiele łatwiej będzie komponować jadłospis na cały tydzień. Poza tym, posiadając informacje na ten temat możemy nakłaniać innych do zdrowszej diety oraz zmiany nieprawidłowych nawyków żywieniowych. Samo jedzenie czegokolwiek może sprawić, że tak naprawdę dziecko będzie niedożywione. Wiąże się to z tym, że pokarm, który dostarcza się organizmowi powinien być bogaty w składniki odżywcze, dzięki którym możemy każdego dnia funkcjonować. Dieta dziecka powinna być zatem obfita w wapń, żelazo, witaminy oraz białko. Zagwarantują one bowiem prawidłowy rozwój oraz wpłyną pozytywnie na sylwetkę i samopoczucie pociechy. Okres wzrostu jest niebywale istotny w życiu każdego człowieka, stąd też ważne jest, by dostarczyć w nim odpowiedniej ilości odżywczych składników. Dodatkowo, warto pamiętać o przyswajalności konkretnych składników budulcowych. Na ich przyswajanie mogą bowiem wpływać enzymy, ale też witaminy. 1. Witamina C – jest niezwykle ważna w rozwoju każdego dziecka, ponieważ przede wszystkim wzmacnia jego odporność oraz wpływa na odnawianie tkanki łącznej.

Mimo że zapotrzebowanie na nią wzrasta szczególnie w porze jesienno-zimowej, nie powinno jej zabraknąć w diecie także wiosną i latem. Można ją spożywać w wielu postaciach, ponieważ znajduje się zarówno w owocach, jak i warzywach. 2. Wapń i witamina D – wapń to składnik niezbędny do mineralizacji kości, który to wspomaga odpowiednie napięcie mięśni i odpowiedzialny jest za szczelność naczyń krwionośnych. Często wymienia się go obok witaminy D, ponieważ ułatwia ona jego wchłanianie i absorbcję przez organizm. O bogactwo tych składników należy zadbać szczególnie w okresie wzmożonego wzrostu dziecka, by miało ono mocne i zdrowe kości. 3. Błonnik – nie jest to co prawda składnik budulcowy, jednak znacząco wspomaga procesy trawienne i pracę jelit. Jest wskazany szczególnie w sytuacji gdy dziecko ma wolną przemianę materii, która powoduje nadwagę. Błonnik radzi sobie z niestrawionym pokarmem i pomaga przesuwać go w jelitach. W przypadku niedoboru tego składnika, dziecko może cierpieć na zaparcia i bóle brzucha. Warto zatem zadbać o chociażby jego minimalną ilość w codziennej diecie, ponieważ występuje w smacznych produktach, takich jak płatki owsiane, owoce oraz surowych warzywach. 4. Zdrowe zamienniki – tym co można zrobić niemalże od razu jest zamiana pewnych codziennych produktów na ich zdrowsze i bardziej wartościowe odpowiedniki. Warto zdecydować się chociażby na zmianę mąki z pszennej na razową, ryżową lub też kokosową.

www.lajf-ml.pl